Gå til hovedinnhold

First Hotels inngår samarbeid med fire hotell på Grønland!

Bestill opphold

Fleksibel på dato? Vis i lavpriskalender
Ved booking av mer enn seks rom, ta kontakt med hotellet direkte. Spesielle bookingvilkår kan gjelde.

First Hotels inngår samarbeid med fire hotell på Grønland!

Hotellkjeden First Hotels inngår samarbeid med fire hotell på Grønland. De fire nye partnerhotellene er Hotel SØMA Aasiaat, Hotel SØMA Ilulissat, Hotel SØMA Nuuk, og Hotel SØMA Sisimiut.

Hotel SØMA Aasiaat ligger rett ved Diskobukten på vestkysten av Grønland. Hotellet har 46 rom, møtefasiliteter, café, og flott utsikt til havet hvor man kan se hvaler som leker om man er heldig. Hotellet har også båtplass, så det er et godt utgangspunkt for havsafari og havfiske.

Hotel SØMA Ilulissat ligger i byen Ilulissat omgitt av åpen arktisk natur med utsikt over Isfjorden. Hotellet har 23 rom og penthouseleilighet. Ilulissat er kjent for sin spektakulære Isfjord, som er oppført på UNESCOs verdensarvliste, og tilbyr opplevelser som for eksempel seiltur blant isfjellene, og hvalsafari.

Hotel SØMA Nuuk ligger en kort spasertur fra sentrum av Nuuk, Grønlands hovedstad. Hotellet har 41 rom, arktisk spa med boblebad og badstue, samt restaurant med lokale grønlandske retter på menyen. Nuuk tilbyr flotte naturopplevelser året rundt, i kombinasjon med moderne grønlandsk kultur.

Hotel SØMA Sisimiut ligger i byen Sisimiut, rett ovenfor Sisimiut Museum. Hotellet har 32 rom, tilbyr utendørs arktisk spa med boblebad og badstue samt café. Hotellet er det perfekte utgangspunktet for turer langs Arctic Circle Trial og seilturer rundt Grønland, hundekjøring eller havsafari.

- Vi er utrolig stolte over å kunne tilby våre gjester en ny og spennende destinasjon som Grønland, sier Thomas Gillespie, administrerende direktør i First Hotels International.

Fakta om First Hotels
First Hotels er et nordisk hotellselskap med 49 hotell i Danmark, Norge og Sverige. Porteføljen består av unike og lokale hotell, som tilbyr personlige og minneverdige hotellopphold. Vår misjon er å tilby våre hoteller gode teknologiske løsninger, som gjør at hotelleieren kan fokusere på gjesteopplevelser, mens vi kostnadseffektivt håndterer markedsføring, distribusjon og salg. First Hotels er eid av det børsnoterte "hospitality" selskapet Reato Group AB (Publ), som er notert på NASDAQ First North i Stockholm.

For mer informasjon om First Hotels, besøk nettsiden.

For mer informasjon om de nye hotellene se:

Kontaktinformasjon:
First Hotels International, Thomas P. Gillespie, administrerende direktør.
Telefon: + 47 940 90 061
E-post: thomas.gillespie@firsthotels.com

Last ned bildet av Thomas P. Gillespie.