Gå til hovedinnhold

Hva gir vi deg?

Bestill opphold

Fleksibel på dato? Vis i lavpriskalender

Hva gir vi deg?

Velger du å bli en del av First Hotels familien får du tilgang til over 2000 unike hotellkollegaer i Skandinavia og Spania. Gjennom våre globale samarbeidsavtaler gjør vi ditt hotell synlig for gjester over hele verden. Du får også tilgang til gode innkjøpspriser på utstyr til hotellet via avtalen vår med innkjøpsorganisasjonen Nores.

Distribusjonskanaler og Revenue
Vårt distribusjon & Revenue team hjelper og støtter deg i ditt revenue arbeid. Vårt hovedfokus er å generere økte rominntekter både via First Hotels egne kanaler og eksterne bookingkanaler.

Vi sørger for å samle inn priser, og hjelper deg til å spre dine priser til nøye utvalgte markeder og samarbeidspartnere. Vi bidrar med å styre prosjekter, utvikle og implementere tekniske løsninger, og støtter hotellet ditt med opplæring og teknisk support. Alt med et mål for øye – å generere flere bestillinger og øke rominntekter til ditt hotell!

Salg
Salg og markedsføring er avgjørende for å øke ditt hotells inntekter. Vi jobber målrettet med å styrke merkevaren vår, og øke synligheten for ditt hotell via våre mange kommunikasjonskanaler. Vi har tro på at et godt og nært samarbeid er nøkkelen til gode resultater. Derfor får du tett oppfølging fra oss via direkte kommunikasjon, jevnlige møter, og vår årlige konferanse. I tillegg er vi selvfølgelig alltid tilgjengelig hvis du trenger hjelp og råd underveis.

Vår salgsorganisasjon jobber for å gi ditt hotell god lønnsomhet via lokale, nasjonale, skandinaviske, og internasjonale losji- og konferanseavtaler. Salgsteamet vårt sitter både på hovedkontoret vårt i Oslo, og på våre kontorer i Stockholm og København, og jobber for å gjøre ditt hotell tilgjengelig og synlig på verdenskartet.

Marked
Vi jobber kontinuerlig for å markedsføre merkevaren First Hotels og alle våre hoteller. Vi jobber for å øke kjennskapen til First Hotels fordi sterke merkevarer gir økt gjenkjøp, økt salg og lønnsomhet. Vi jobber med kommunikasjon, dialog, og salg via kanaler som web, nyhetsbrev, CRM, og sosiale medier for å styrke kundelojalitet, omdømme og kjennskap til hotellet ditt. Og vi jobber selvsagt med salgsaktiviteter, annonsering, kampanjer og konsepter for å tiltrekke oss nye segmenter av kunder og gjester.

Alle våre medlemshotell får tilgang til profesjonelle verktøy innen markedsføring, fra nettsider, portaler for å lage trykksaker, bistand til produksjon av grafisk materiell, til mediebank og giveaways for å nevne noe. Vi jobber iherdig for å markedsføre og selge hotellene i kjeden – for å generere inntekter til ditt hotell!

First Member – vårt lojalitetsprogram
First Member er et av Skandinavias mest fordelaktige lojalitetsprogram. I samarbeid med verdens største hotellallianse, Global Hotel Alliance, tilbyr vi et spennende alternativ til vanlige lojalitetsprogrammer. First Member tilbyr fordeler og bonuspoeng til medlemmer når de bor på First Hotels i Skandinavia.

  • Medlemskapet er gratis, og medlemmene får fordeler og poeng fra første natt.
  • First Member og Discovery består at tre ulike medlemsnivåer – Gold, Platinum og Black. Medlemsnivå er basert på antall netter kunden bor hos oss, eller på noen av de andre hotellkjedene innenfor Global Hotel Alliance, i løpet av et kalenderår.
  • Alle som er First Members tjener både First Member-poeng og SAS EuroBonus-poeng på sine hotellopphold hos oss. I tillegg så kan medlemmene bruke sine EuroBonus-poeng til å ta ut gratisnetter på alle First Hotels i Skandinavia.

Via vårt lojalitetsprogram, får vi både lojale kunder, og skaffer nye kunder og segmenter til ditt hotell.

Firma/reisebyråer
Vi jobber mot firmaer og reisebyråer, og har i dag en stor kundebase med bedriftsavtaler som skaper trafikk om omsetning til ditt hotell. Både i form av konferansebestillinger og overnattinger.

Ferie og fritid
Fritidssegmentet er også en målgruppe vi jobber mot, for å skaffe trafikk og volum til hotellet ditt i dette segmentet.

Salgsupport
Vi samarbeider alltid tett med våre medlemshotell. Vi tror et godt samarbeid er avgjørende for at vi sammen skal oppnå økt salg og økt omsetning. Vi møtes jevnlig til møter og regionale aktiviteter, og tilbyr ulike verktøy og opplæring.

Økonomi og innkjøp
Vi bistår deg også med økonomi og innkjøp. Vi sørger for at alle distribusjonskostnader, provisjoner, og inntekter kommer inn til hotellet på rett måte og i rett til. Som medlem får du også tilgang til våre gode innkjøpsavtaler, med rimelige priser på hotellprodukter. Slik at du kan bruke tiden din mest mulig effektivt og fokusere på øvrig drift av hotellet.

Opplæring
Vi tilbyr selvsagt god opplæring til deg og dine ansatte, slik at dere kommer godt i gang, og på best mulig måte kan utnytte alle fordelene ved å være en del av First Hotels kjeden.

Introduksjonsdager, fysiske workshops, online kurs, og samlinger er noen av våre faste opplæringstilbud. Vi har også en fyldig verktøykasse som du får tilgang til og opplæring i. I tillegg tilbyr vi deg skreddersydd opplæring hvis du ønsker det.

Vårt mål er at du blir kjent med oss, og vi blir kjent med deg – slik at vi sammen kan maksimere lønnsomheten for deg og ditt hotell!

tradeDoubler