First Hotels får nytt hotell i Kiruna

First Hotels får nytt hotell i Kiruna

Hotellkjeden First Hotels får nytt partnerhotell i Kiruna i Nord-Sverige, og dermed en helt ny destinasjon.

Hotell E10 by First Hotels har 43 rom og konferansemuligheter, og ligger rett ved Kiruna sentrum, og bare åtte minutter med bil fra Kiruna flyplass. Hotellet er et godt utgangspunkt for å oppleve Lappland og Nord-Sverige med flotte naturopplevelser som hundesledekjøring, snøscootersafari, nordlys, fjellturer til Kebnekaise eller Kungsleden, Treriksröset hvor Norge, Sverige og Finland møtes, eller for å oppleve den ville naturen i Abisko nasjonalpark.

- Å få en ny destinasjon som Kiruna i Lappland og Hotell E10 inn i porteføljen er vi veldig godt fornøyd med. Kiruna er en spennende destinasjon, med både vill og vakker natur, der opplevelsene står i kø. Hotellet er like godt egnet for forretningssegmentet som vil kombinere møter med teambuildings aktiviteter, eller turister som ønsker å utforske den fantastiske naturen, sier Percy Henriksson, Director Sales & Business Development, i First Hotels.

First Hotels har det siste året hatt en formidabel vekst av nye hotell. Fra januar i år har kjeden fått 31 nye hotell inn i porteføljen, og vokst fra 26 til 57, noe som tilsvarer en vekst på 119 prosent. Med det nye hotellet i Kiruna har kjeden nå 32 hotell i Sverige, 20 hotell & leilighetskompleks i Danmark og 5 hotell i Norge.

- Vi har fulgt vår ekspansive vekststrategi, og er veldig godt fornøyd med resultatet så langt. Det er viktig å tilby våre gjester og over 470 000 First Members (medlemmer) et bredt utvalg av ulike og spennende destinasjoner, avslutter Henriksson.

First Hotels er et nordisk hotellselskap med hotell & leiligheter i Danmark, Norge og Sverige. Porteføljen består av unike og lokale hotell & leiligheter, som tilbyr personlige og minneverdige opphold. Vår misjon er å tilby våre hoteller og partnere gode teknologiske løsninger, som gjør at hotelleieren kan fokusere på gjesteopplevelser, mens vi kostnadseffektivt håndterer markedsføring, distribusjon og salg. First Hotels er eid av det børsnoterte "hospitality" selskapet Reato Group AB (Publ), som er notert på NASDAQ First North i Stockholm.

For mer informasjon om First Hotels, besøk nettsiden www.firsthotels.no

First Hotels, Percy Henriksson, Director Sales & Business Development.
Telefon: +46 708 556 988
E-post: percy.henriksson@firsthotels.com

Last ned bildet av Percy Henriksson.
Last ned bilder av Hotell E10 by First Hotels.